Dnes je v nich už veľa vecí úplne inak. Polovičné spoluvlastníctvo bratrancov je v podniku minulosťou. Hokejista podľa obchodného registra ovláda od záveru vlaňajška už štyri pätiny mraziarní. P. Pešta drží iba menšinový 20-percentný podiel a nestojí ani na čele firmy. M. Hossa najal do mraziarní nový manažérsky tím.
Navonok to vyzerá tak, že P. Pešta za pomoci investičných vkladov od M. Hossu dokázal spoločný podnik postupne posunúť medzi najväčšie slovenské mraziarne. Veď firma Ho&Pe Family už nielenže zamestnáva 275 ľudí, ale jej tradičné slovenské múčne jedla, akými sú pirohy, šúľance či knedličky si na trhu získali pomerne vysoký punc kvality.
Prečo sa teda bolo treba rozchádzať a niečo meniť? Prísnejší pohľad na hospodárske výsledky mraziarní TRENDU naznačil, že za zmenou vzťahov bratrancov bola nie úplne uspokojivá finančná situácia firmy. Rýchly rast jednoducho predbiehal vnútorné zefektívňovanie spoločnosti, čo potvrdil aj následný rozhovor s novým výkonným šéfom firmy.
Juraj Sopko týždenníku opísal aj celý príbeh nového delenia mraziarní i to, ako chce podnik po vnútornom ozdravení napredovať ďalej. Reportér TRENDU sa chcel o situácii porozprávať aj s oboma bratrancami ako s hlavnými aktérmi diania okolo mraziarní, no M. Hossa i P. Pešta nechali komunikáciu už len na novom manažmente.
Zdroj: Iveta Vaculová
Stará mama inšpirátorka
Bez ohľadu na súčasnú vnútornú reorganizáciu majú za sebou mraziarne inšpiratívny príbeh ich budovania. Na začiatku bola nová reštaurácia P. Peštu v centre Popradu. Rozbehol ju tam v deväťdesiatych rokoch aj s tradičnými múčnymi jedlami z vlastnej kuchyne. Neskôr ich dokonca začal dodávať aj do iných reštaurácií už pod hlavičkou svojej prvej výrobnej firmy RP Stama.
Dopyt
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?