Nápad pustiť sa do vývoja dizajnových mechanických náramkových hodiniek môže na prvé počutie znieť bláznivo. Z jednej strany predsa trh zaplavujú smart hodinky na čele s Apple Watch, z druhej strany zasa dominujú tradiční švajčiarski výrobcovia ako Rolex, TAG Heuer, Omega a Breitling. Akú šancu môže mať nová značka z „nehodinkového“ Slovenska?
Dizajn zo Zvolena
Zdroj: Biatec/Lenka Peráčková
Zakladateľ Biatecu Peter Kožár hovorí, že elegantné a štýlové mechanické hodinky ľudí fascinujú, berú ich ako šperk a technickú lahôdku. Tomu zodpovedá aj cena, breitlingy a spol. bežne začínajú od päťtisíc eur. Biatec nastavili jeho tvorcovia ako „zlatú strednú cestu“. Má poskytovať kvalitu a komponenty na úrovni švajčiarskych značiek, avšak s entry cenou v kategórii do 1 500 eur.
Hodinky Biatec majú zaujať dizajnovými prvkami z vyšších cenových kategórií
Biatec sídli vo Zvolene a profiluje sa ako značka Made in Slovakia. V praxi to znamená, že návrhy sú pôvodné. Stojí za nimi cofounder projektu a dizajnér Miloš Jakubec, ktorý v minulosti pracoval aj pre hodinárov z cudziny. Výrobu komponentov pre Biatec zabezpečujú zahraniční dodávatelia, napríklad strojček je zo Švajčiarska a remienok z Nemecka. Do finálneho produktu ich skladá tuzemský obchodný partner, hodinár z Banskej Bystrice.
Šéf Biatecu Peter Kožár (vpravo) a dizajnér Miloš Jakubec Zdroj: Biatec/Lenka Peráčková
Portfólio Biatecu momentálne pozostáva z dvoch kolekcií. Corsair sú takzvané pilotské hodinky alebo pilotky. Vychádzajú z tradície hodiniek, ktoré boli počas druhej svetovej vojny vytvorené pre pilotov stíhačiek a odvtedy sa z nich stal jeden z hlavných segmentov trhu.
Modelový rad elegantných hodiniek Majestic zasa odkazuje na slovenskú históriu. Najmä tým, že pod spodným vekom majú umiestnenú kópiu starovekej keltskej mince Biatec z 18-karátového zlata. Obe kolekcie majú byť malosériové. Prvá várka má päťsto kusov, do predaja ju chcú uviesť koncom apríla a plán je vypredať ju v priebehu prvého roka. K vzdialenejšej vízii sa P. Kožár vyjadruje opatrne: „Postupne možno vyrastieme na niekoľkotisícovú produkciu ročne. Nič vyslovene masové, chceme skôr niečo exkluzívne a unikátne.“
Pre patriotov a fajnšmekrov
Hodinky Biatec Zdroj: Biatec Watch
P. Kožár a M. Jakubec chceli pôvodne svoje hodinky od začiatku predávať predovšetkým v zahraničí a najmä v USA. Potom si to však rozmysleli – keď sa im začali ozývať potenciálni záujemcovia po medializácii ich projektu. „Slováci sa ukázali ako veľkí patrioti, veľmi sa im páči nápad hodiniek pochádzajúcich zo Slovenska,“ hovorí P. Kožár. „Asi to bude aj zdravší spôsob rastu, najprv sa stabilizovať doma a potom začať expandovať,“ myslí si.
Zakladatelia Biatecu očakávajú, že ich hodinky okrem lokálpatriotov oslovia aj fajnšmekrov – nevšednými dizajnovými prvkami. P. Kožár ukazuje napríklad na vrtuľku strojčeka pilotiek, ktorú vidieť za priehľadným zafírovým sklíčkom zadného veka: „V našej cenovej hladine to nie je typické. Takéto vychytávky ponúkajú značky za päť-, sedemtisíc eur.“
Info pre laikov: vrtuľka slúži na
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?