To je vek, keď svetoví jazdci odchádzajú do dôchodku. Kým spočiatku svojmu hobby venoval tak desatinu času, postupne to prešlo k 50 na 50. Dnes svoje autá a celé tímové zázemie ponúka aj iným jazdcom, ktorí mu zasa na oplátku prinášajú sponzorov. Pomôže to pokryť náklady na víkend na svetovom okruhu vo výške aj niekoľko desiatok tisíc eur. Z hobby sa tak stal čiastočne ďalší biznis, vďaka čomu mu M. Konôpka môže venovať ešte viac času.

Pretekárska sezóna je najmä v letnom období, keď sa v Európe konajú desiatky pretekov. To znamená byť takmer každý víkend mimo domu. Prvé manželstvo M. Konôpku to nevydržalo. „Zo strany rodiny treba veľkú dávku tolerancie,“ pripúšťa. Lebo v skutočnosti je to tak, že v „mimosezóne“ sa zase jazdí na opačnej strane sveta, kde je aktuálne leto.

A mimo jazdenia sú zasa tímy zavreté v garáži a zlepšujú, čo sa dá. Veľa času stojí aj fyzická príprava, M. Konôpka hráva dvakrát týždenne hokej. Časové hľadisko je problém, no o svoje zdravie sa neobáva. „Skôr dostanem infarkt pri vybavovaní stavebných povolení, ako sa mi niečo stane za volantom,“ hovorí.

Kedy začať

Hneď ako sa nájde niekto, kto to bude financovať. Väčšinou je to zapálený otec v pozícii manažéra, sponzora alebo trénera.

Ako začať

Najlepšie na motokárach vo veku šiestich až desiatich rokov. Keď to ide, v puberte treba skúsiť malé formuly a okolo osemnástky veľké.

Ako sa dostať do F1

Ak jazdec do troch sezón ukáže, že je dobrý, môže pomýšľať na Formulu 1. Potrebuje na to maličkosť – sponzorský balík 20 miliónov eur na sezónu.

Na hobby si musíš zarobiť

Čo ak to nevyjde

Treba prejsť do šampionátu GT alebo Touring Cars, čo sú cestovné autá špeciálne upravené na preteky.