Keď sa v deväťdesiatych rokoch minulého storočia začali vo firmách na Slovensku udomácňovať oddelenia ľudských zdrojov, nerobili si ich manažéri z náborov ťažkú hlavu. Na to, aby si kľučky na dverách personalistov podávali zaujímaví kandidáti, zvyčajne stačilo niekoľko vhodne umiestnených inzerátov v tlači, ktoré ospievali firmu a vykreslili možnosti kariérneho rastu.

Pred piatimi rokmi, keď vrcholil predkrízový boom, už bola situácia iná. Namiesto novín a časopisov inzerovali firmy na webových pracovných portáloch. No pre pozície, ktoré si vyžadovali vyššie vzdelanie a ovládanie cudzích jazykov, prestávalo platiť, že ľudia prejavovali o prácu záujem sami. Firmy museli pri náboroch preukazovať oveľa viac kreativity. Niektoré IT spoločnosti napríklad organizovali pre potenciálnych kandidátov bezplatné tréningy či školenia s možnosťou neskoršieho zamestnania. Iné umiestňovali reklamné posolstvá na netradičné miesta alebo sa snažili zaujať bilbordmi či rozhlasovými spotmi.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa