Elektromobil je takmer taký starý ako automobil sám. Z dostupných prameňov vieme, že už v polovici 19. storočia sa experimentovalo s elektrickým pohonom ako s jednou z alternatív, ktorá by mohla nahradiť koňa v záprahu povozu. V roku 1881 Gustave Trouvé na výstave v Paríži predstavil prvý prakticky použiteľný elektromobil. Na prelome 19. a 20. storočia pohon vozidiel na elektrinu ešte dokázal konkurovať parnému pohonu aj spaľovaciemu motoru v USA aj v Európe. Avšak zatiaľ čo elektrický pohon začal narážať na hranice vtedajších technických a technologických možností, spaľovací motor preferovaný ambicióznymi konštruktérmi, ako boli Daimler a Benz, a vynachádzavými priemyselníkmi kalibru Henryho Forda čoraz viac odkrýval svoj obrovský potenciál. Paralelne s týmto vývojom elektromobil strácal perspektívu a pred druhou svetovou vojnou sa elektrický pohon v automobilovej doprave prakticky prestal používať.
Po vojne sa s elektromobilmi sporadicky experimentovalo vo forme štúdií a prototypov, no skutočnú renesanciu elektromobil zažíva až od polovice 90. rokov minulého storočia. Generátorom prebudeného záujmu sa stali rastúce ceny pohonných hmôt aj stúpajúce ekologické povedomie v ekonomicky vyspelých krajinách sveta. Istotne ako aj pokrok vo vývoji technológií akumulátorov. K najvýznamnejším historickým míľnikom patrí projekt osobného dvojmiestneho elektromobilu od General Motors. Najprv koncept Impact, potom sériovo vyrábaný elektromobil GM EV1. Prečo spomíname práve ten? Bolo to auto od základu vyvinuté ako elektromobil, a nie adaptovaný model. Pritom toto dvojmiestne dvojdverové kupé bolo súčasťou Zero-emissions vehicle spusteného v roku 1990 v štáte Kalifornia. Projekt, na ktorom participovali aj japonské automobilky Honda a Toyota, mal za cieľ do roku 1998 zvýšiť podiel elektromobilov na tamojšom trhu z nula na dve percentá. Dvojmiestne kupé EV1, ktoré na jedno nabitie absolvuje 100 až 130 km, uvádzajú v roku 1996 na kalifornský trh. Nie je však na predaj. GM ho záujemcom ponúka do dlhodobého nájmu. Do roku 2002 stúpol počet vyrobených exemplárov na viac ako tisíc. No za nie celkom vyjasnených okolností v rovnakom roku GM zastavuje výrobnú linku, zatvára aj sieť šourúmov. Navyše už vyrobené elektromobily EV1 v tichosti sťahuje od používateľov a dáva zošrotovať. GM komunikoval ako hlavný dôvod nedostatok kvalitných a lacných akumulátorov.
EV1 bolo na tie časy dobré auto. Nepriamo to potvrdzuje aj fakt, že spoločnosť Tesla Motors – jeden z aktuálnych lídrov vo vývoji elektromobilov – po svojom založení v roku 2003 kúpila licenciu na systém elektrického pohonu práve od spoločnosti AC Propulsion, ktorá sa predtým angažovala na vývoji GM EV1.