Februárová reklama nábytkárskeho reťazca Ikea sa snažila priniesť do slovenských obývačiek vkus. Aj tých, ktorých majitelia sa nevedia vzdať zbierky gýčových kúskov. Hlavným cieľom takmer mesiac trvajúcej kampane bolo odkomunikovať silné stránky úložných systémov. V rámci akcie Ikea tiež zákazníkom vracala 20 percent z ich celkovej nákupnej ceny na vernostnú kartu. „Gýčový koncept“ vychádzal zo skutočnosti, že Slováci sú vášnivými zberateľmi v podstate čohokoľvek, od suvenírov z dovolenky, darčekov od najbližších až po rôzne dekoračné predmety, ktoré majú pre nich emocionálny význam. Inšpiráciou pre dvornú agentúru Kaspen/Jung von Matt, ktorá spolupracovala s maďarskou agentúrou Well, boli typické darčeky od babičky, trofeje, poháre či ďalšie prapodivné artefakty. Na Slovensku sa kampaň okrem outdooru objavila aj v online prostredníctvom bannerov.
Ako uvádza hovorkyňa Ikea Jana Hrubcová, spoločnosť sa snažila čo najrýchlejšie vzbudiť povedomie o komerčnej ponuke a tieto mediatypy považovala v tom čase za najvhodnejšie. Z tohto dôvodu sa kampaň neobjavila v televízii či printe.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?