Nakupovanie cez internet sa ešte pred desiatimi rokmi obmedzovalo na hŕstku odvážlivcov. Online si obstarávali knihy či cédečká, ktoré sa v kamenných obchodoch zväčša nedali zohnať. V súčasnosti sa už cez web predáva a kupuje ozaj všetko. Autá, spotrebná technika a dokonca aj mäso alebo odvoz taxíkom. Vďaka kreatívnym nápadom preniká internet aj do skutočne nevšedných oblastí podnikania.

Mäso z monitora

Na spustením portálu Mäsodomov.sk stálo prozaické zistenie. „Uvedomili sme si, že zákazníci po zlých skúsenostiach s nákupmi mäsa v hypermarketoch znovu objavujú tradičné, lokálne mäsiarstva,“ hovorí spoluzakladateľ prevádzkovateľa stránky Boris Halaj. Na druhej strane, miestne obchody a obchodíky nedokážu kupujúcim poskytnúť komfort v podobe širokých otváracích hodín či bezplatného parkovania.

Portál Mäsodomov začínal v Žiline a po roku prevádzky sa rozšíril do Martina, Trenčína, Zvolena, Popradu a Bratislavy. Nejde o klasického predajcu, ktorý produkty od ich dodávateľov sústreďuje v sklade, odkiaľ ich pomocou pošty alebo kuriéra rozváža ku klientom z celého Slovenska. Pri surovom mäse by to mohlo mať priam epidemiologické následky. Mäsodomov je sprostredkovateľ, nevlastní výrobňu ani kamennú predajňu mäsa.

Základom je webová stránka s aplikáciou na nákup surového mäsa a mäsových výrobkov. O dodávku objednaného tovaru do domu alebo bytu zákazníka sa starajú regionálni partneri – lokálni predajcovia a často aj výrobcovia mäsových výrobkov. Niektorí z nich sa o predaj cez internet už pokúšali, no bez úspechu. V rámci projektu Mäsodomov majú náklady len na dopravu a províziu pre prevádzkovateľa portálu. Mäsiarom, ktorí sa na predaj cez internet podujali medzi prvými, už podľa B. Halaja tento kanál generuje tržby rovnajúce sa jednej samostatnej kamennej predajni.

Typickým zákazníkom portálu Mäsodomov boli najprv internetoví geekovia. Mäso online už však nakupujú aj ženy na materskej dovolenke, ľudia, ktorí pracujú do neskorého večera a nemajú čas na nakupovanie, ľudia s telesným hendikepom, ale aj dôchodcovia. „Najstaršia registrovaná zákazníčka má sedemdesiat rokov,“ dopĺňa B. Halaj. Malou nevýhodou oproti klasickým e-shopom môže byť, že platiť sa (zatiaľ) dá len hotovosťou.

Grilovačka sa začína nákupom. Na webe

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa