Zrejme to bude tým, že jeme veľa tekvicového oleja. To je obľúbený bonmot, ktorým Eberhard Schrempf odpovedá na otázku, odkiaľ sa v meste Graz berie toľko kreativity. Šéf agentúry na podporu kreatívneho priemyslu v regióne Štajerska tak ironicky poukazuje na to, že inovatívnosť a nápady nie sú národným fenoménom, neprenášajú sa v génoch a zrejme nevznikajú ani konzumáciou lokálnych špecialít.

Kreatívne myslenie však možno koncentrovať, stimulovať a množiť. A to v druhom najväčšom rakúskom meste vidieť už niekoľko rokov. Metropole južného Rakúska sa od prelomu milénia postupne podarilo zbaviť nálepky mesta pre dôchodcov a konzervatívnu náladu nudného provinčného centra nahrádza mentálnym upgradom pre 21. storočie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa