Z mobilu sa stáva predĺžená ruka spotrebiteľa. Vyjsť mu na prenosnom zariadení v ústrety do maximálnej možnej miery bude čoskoro kritické pre prevádzkovateľov internetových portálov aj obchodníkov. V rozhovore pre blog TechCrunch to uviedol šéf mobilných aktivít Google pre Severnú a Južnú Ameriku Jason Spero. Na mobiloch je podľa prieskumov Google mimoriadny záujem o lokálne informácie. Každý tretí úkon vykonaný na mobilnom telefóne používateľmi v USA je podmienený snahou získať informácie lokálneho charakteru. To je pre Google dostatočne veľký záujem na to, aby sa snažil takýmto požiadavkám vyhovieť novými mobilnými službami. Medzi najúspešnejšie mobilné reklamné formáty v súčasnosti podľa J. Spera patria click-to-call reklamy. Tie umožňujú kontaktovať priamo z telefónu predajcu, ktorému inzerát patrí. V Spojených štátoch takéto reklamy momentálne využíva okolo pol milióna inzerentov Googlu.
Ďalším dôležitým faktorom je lokálne cielenie inzercie. V súčasnosti vie Google cieliť podľa štátu, v blízkom čase by mal byť schopný cieliť aj podľa mesta alebo poštového kódu. Potenciálne zaujímavé budú aj grafické reklamy na mobiloch. V súčasnosti rastie záujem o ne najmä kvôli čoraz väčšej využívanosti mobilov na surfovanie. Medzi ďalšie chystané mobilné nástroje, ktoré by mali posilniť celkovú stratégiu Googlu, patria bezkontaktné platby cez telefón prostredníctvom služby Google Wallet. Tá funguje na základe priloženia mobilného zariadenia k senzoru v okolí používateľa.