Keď nastáva kríza, prichádza aj čas na spájanie firiem. Je to prirodzené. V konjunktúre bývajú očakávania majiteľov skreslené a motivácie na predaj sa hľadajú ťažšie, ako keď ekonomike hrozí recesia, trhy sa prepadajú a obchodné vyhliadky sú pochmúrne.

Podľa agentúry Bloomberg narástla hodnota akvizícií vo svete medzi rokmi 2009 a 2010 takmer o štvrtinu. K početným veľkým i menším fúziám dochádzalo aj vlani. Google prevzal najvýznamnejšiu časť firmy Motorola, ktorá sa venuje vývoju a výrobe mobilných zariadení. Dodávateľ IT riešení Atos Origin kúpil od koncernu Siemens jeho divíziu info-komunikačných technológií SITS. Na Slovensku získalo napríklad rakúske vydavateľstvo Ringier Axel Springer 70-percentný podiel portálu Azet.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa