Candy Crush Saga je v niečom iná. Denne prináša domovskej firme King.com tržby v hodnote viac ako 600-tisíc amerických dolárov. A čo je ešte bizarnejšie, táto hra je pre všetky platformy zadarmo. Už staré mamy ale hovorievali, že nič nie je zadarmo. Aj tvorcovia tejto hry totiž pridali možnosť v bezplatnej hre dokupovať rôzne pomôcky a uľahčovať tým hranie. Hoci tento takzvaný freemium fenomén je primárne záležitosťou digitálneho obsahu, aplikovať sa dá aj inde.
Freemium je slovná hračka tvorená spojením anglických free (bezplatné) a premium (bonusové, platené). Je to jeden z biznis modelov. Alebo presnejšie platobných modelov. Firma „predáva“ službu či produkt zadarmo. Pre ich plnohodnotné využitie je ale zákazník dotlačený skôr či neskôr niečo dokúpiť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?