Medzi známymi manažérmi si vzory nehľadá. Viac ho vždy zaujímali neopozerané novinky. Vyštudoval elektrotechniku, obdivuje Edisona a najviac nápadov pre rozvoj svojho biznisu hľadá na výstavách. Vďaka ťahu po novotách sa nebál hneď po revolúcii podnikať v úplne inej oblasti, ako vyštudoval a dovtedy pracoval. Z elektrotechnického inžiniera, technického námestníka dunajskostredských Západoslovenských vodární sa stal pekár. S pecou v pivnici vlastného rodinného domu. Neskôr budoval sieť malých zmluvných predajcov, ktorým predával mrazené koláčiky a iné pečivo pod značkou Fornetti. Koncept značky si síce prenajal od maďarského pekára Józsefa Palástiho, no jeho rozvoj na Slovensku i v Česku je výsledkom jeho úsilia.

V oboch krajinách sa jeho Fornetti predávajú takmer v päťsto obchodoch. Známe koláčiky a ďalšie druhy mrazeného pečiva dávajú v modernej dunajskostredskej pekárni prácu štvrť tisícke ľudí. F. Ambrovicsa nezastavili ani krízové roky. Naopak, za posledné tri prijal takmer stovku ľudí a do nových strojov i produktov investoval päť miliónov eur. Keď kríza najviac tlačí na slabších konkurentov, on v tom vidí šancu na ešte rýchlejší rast.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa