Osobné verzie Berlinga boli od januára 2022 v ponuke len s elektrickým pohonom, to sa však s príchodom novej faceliftovanej verzie mení. Vôľa ľudu – vôľa božia, diesel je späť. Môžeme len privítať rozhodnutie značky Citroën vrátiť do svojho obľúbeného viacúčelového modelu v osobnej verzii naftový motor. Možno očakávať, že to bude mať pozitívny vplyv na predaje Berlinga aj značky ako takej. Prečo? Odpoveď je zrejmá: Berlingo s motorom 1,2 PureTech štartuje na cene 19 990 eur, naftové na 21 490 eurách, ale na elektrickú verziu potrebujete minimálne 35 900 eur.
Razantná zmena
Redakcia mala k dispozícii silnejší diesel, ktorý sa ako jediný kombinuje s automatickou prevodovkou v menšej karosérii M, ktorá je vďaka dĺžke 4 410 mm vhodná aj do zaplnených mestských uličiek. Berlingo má po facelifte úplne prepracovanú prednú časť v štýle novej C3. Tú si, mimochodom, takisto už čoskoro vyskúšame, a to aj v elektrickom variante. Výrazne sa menili maska i svetlá a vozidlo dostalo nové retro logo. Celkovo pôsobí o niečo agresívnejšie, všadeprítomné obliny sú minulosťou.
LED svetlomety obsahujú nový trojsegmentový svetelný podpis s vertikálnou lištou a dvoma horizontálnymi lištami, ktoré pripomínajú akési čepele. V zadnej časti vozidla nový facelift toľko vody nenamútil. Šestnásťpalcové disky kolies Starlit sú súčasťou najvyššej výbavy Max, s ktorou sa páruje aj automatická dvojzónová klimatizácia, zatmavené okná či zadná parkovacia kamera Top Rear Vision.
V interiéri čaká na vodiča prepracovaná palubná doska s desaťpalcovým centrálnym displejom, ktorý zobrazuje navigáciu v špeciálnej 3D verzii, ale aj digitálny prístrojový štít. Benefitom sú aj komfortnejšie sedadlá s pamäťovou penou Advanced Comfort a vylepšená ponuka asistenčných systémov. V hornej časti palubnej dosky sa nachádza gigantická odkladacia schránka Top Box, pre ktorú sa airbag spolujazdca presťahoval do stropu.
Nový je aj volant, na želanie vyhrievaný, s odlišným štýlom venca s miernym sploštením v spodnej časti. Obsahuje ovládacie prvky pre audiosystém a tempomat, všetko je tu pekne pokope. Ergonómia je dobrá aj vďaka tlačidlám vyhradeným pre ovládanie klimatizácie. Vodič tu vie so zásadnými funkciami vozidla pracovať intuitívne.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?