DB2010AU00011
DB2010AU00011

Automobilka Volkswagen predstavila na autosalóne v Detroite štylisticky aj technicky impozantnú štúdiu hybridného kupé. Dĺžkou svojej karosérie lakovanej striebornou metalízou – 4,54 m aj veľkosťou rázvoru 2,65 m patrí do nižšej strednej triedy, čo koniec koncov potvrdzuje aj označenie. Elegantný a zároveň dynamický prejav umocňuje len 1,41 m vysoká silueta. Predok, ktorý nezaprie príslušnosť k značke Volkswagen, ozvláštňujú bi-xenónové svetlomety lemované LED-kami denných svetiel a smeroviek. Pri pohľade zozadu pozornosť upriamujeme na nenápadné zakomponovanie výfukového hrdla do difúzoru. Zvýraznená odtrhová hrana čnie nad telesami svetiel (osadenými tiež diódami). Nepripomínajú vám svojím tvarom zadnú partiu Audi? Nech to už bol zámer alebo sa podoba len prihodila, prípadná diskusia nepresiahne koncernový rámec. Interiér ponúka štyri miesta na sedenie v športových kožou čalúnených sedadlách, rozdelených vpredu aj vzadu stredovou konzolou (podobné riešenie môžete vidieť aj v Porsche Panamera). Úroveň výbavy podčiarkuje klimatizácia Climatronic, kvalitná audiosústava a navigácia so spoločným rozhraním na osempalcovom dotykovom displeji.

Fotogenický hybrid

Voliaca páka prezrádza prítomnosť dvojspojkovej sedemstupňovej prevodovky DSG. Tá je už súčasťou avantgardného – plne hybridného pohonu, ktorý kompletizujú ďalšie dva kooperujúce agregáty: benzínový prepĺňaný štvorvalec 1,4 TSI (110 kW/150 k) a elektromotor (20 kW/27 k). Pritom elektromotor môže auto poháňať samostatne (v bezemisnom režime) alebo svojím potenciálom vypomáha spaľovaciemu motoru. Výsledok spája zdanlivo nezlučiteľné – temperament a hospodárnosť. Ale posúďte sami. New Compact Coupe so znakom VW má v rodnom liste nasledovné parametre. Akcelerácia z 0 na 100 km/h za 8,6 s, maximálna rýchlosť 227 km/h, priemerná spotreba 4,2 l benzínu/100 km, emisie CO2 98g/km.©