Tento kompaktný sedan postavený na platforme Hyundai i30 pod staronovým označením Elantra vyvinuli predovšetkým pre Áziu a Ameriku. Tam sú sedany stále veľmi populárne. Na cestu za trhovými preferenciami na starom kontinente Elantre výrobca pribalil jedinú úroveň štandardnej výbavy Style a benzínovú tisícšesťstovku bez alternatívy. Pozoruhodné autíčko, ktoré práve na autosalóne v Detroite vyhlásili za Auto roka severnej Ameriky 2012 (2012 North American Car of the Year) prebúdza zvedavosť. Tak sme ho otestovali.
Skvele navrhnutá bočná silueta s kabínou mierne posunutou dopredu a nízkou splývajúcou strechou pozorovateľa až zneisťuje, či má sledovaný objekt zaradiť medzi liftbacky alebo štvordverové kupé. Po klasickej trojpriestorovej strohosti historicky vyprofilovaného sedanu niet ani stopy. Predná partia sa tvári ako väčší model i40, ktorý nielen fazóna predáva. Zadnú časť ozvláštňujú najmä telesá osvetlenia – plápolajú hlboko za rohy karosérie. Ako koruna navrch pôsobí veľkoryso rozohraná škála prelisov karosérie. Skrátka pútavý dizajn – najlepšia navštívenka.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?