Spredu ukazuje načierno lakovanú masku chladiča, ktorá k verzii Wild Trak patrí. Keď otvorím zadné čelo, klesne presne do roviny, viac mu lanká schopné uniesť stovky kilogramov nedovolia. Následne odomykám a odsúvam roletu, ktorá obsah nákladového priestoru chráni pred nástrahami počasia, ale aj pred zrakmi zvedavcov. Celý vnútrajšok pokrýva vaňa z odolného vlnitého plastu, po stranách vidím masívne oká na upevnenie nákladu.


  • Pozrite si fotogalériu

Klasika verzus moderna


Otvorím dvere na strane vodiča, ľavou rukou uchopím držadlo zvnútra na stĺpiku A, ľavou nohou vystúpim na nástupnú plošinu a som za volantom. Sediac vysoko s dlhou kapotou pred sebou sa cítim ako kráľ ciest-neciest, priesmykov a brodov. Pritom architektúra palubnej dosky – podľa očakávania – nič extra, skôr klasika. Pred desiatimi rokmi by sa mi zdala rovnako aktuálna. Teda až na centrálny 8& dotykový farebný displej.

Ani nehovoriac o jeho pozadí v podobe najnovších vymožeností bezpečnostných a multimediálnych systémov vrátane Sync 3 s hlasovým ovládaním (v angličtine), systému automatického núdzového volania či Android Auto a Apple CarPlay. Prístrojový štít s analógovým rýchlomerom a dvoma digitálnymi displejmi tiež drží krok s dobou. Má len tú chybu, že otáčkomer a údaje palubného počítača si nemôžem zobraziť súčasne.


Ford Ranger Wild Trak: Farmárov sen


Ford Ranger Wild Trak 3,2 TDCI Zdroj: Ford

Pôvodne som nemal v úmysle Rangeru vyčítať všade navôkol seba tvrdé plasty, veď prvoplánovo má slúžiť na tvrdú prácu. Keď však vidím, ohmatávam a vychutnávam si sedadlá v koži efektne kombinovanej nápadným textilom, sledujem farebné štepovanie a prešívanú kožu aj na povrchu palubnej dosky, susediace tvrdé plasty vyznievajú o to drsnejšie.

Ešte chvíľu mudrujem nad pákou automatickej prevodovky v tom zmysle, že manuálnu by som uprednostnil kvôli autentickejšiemu pocitu z ovládania tohto monštra. Potom mi padne pohľad na volič jazdných režimov a už som spokojnejší, lebo viem, že nie som odkázaný len na krútenie volantom a obsluhu dvoch pedálov. Volant sa dá regulovať len výškovo, o to viac kvitujem, že elektrický servis sedadla vodiča mi dovoľuje si ho vyskloňovať na svoj obraz.


Osobne by som v očakávaní vážnych bočných náklonov privítal aj tesnejšie objatie, ale 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa