Toto malé SUV, ktoré nezaprie genetiku Fordu Fiesta, už dorazilo aj na Slovensko. S litrovým benzínovým trojvalcom (92 kW/125 k) a predným pohonom sa dá kúpiť už za 14 990 eur. V ponuke figurujú aj dva vznetové deriváty dostupné tiež s pohonom štyroch kolies.

Ja však skúšam výkonnejší z dvoch trojvalcov 1,0 l (103 kW/140 k) v kombinácii s najvyššou úrovňou štandardnej výbavy ST Line za 21 390 eur. Som zvedavý nielen na praktickosť tohto drobca, rád by som sa nechal presvedčiť, že litrový trojvalec je preň to pravé orechové, a som ochotný zbaviť sa podozrenia, že auto pôvodne smerované na nenáročné trhy priviezlo so sebou aj kompromisy v otázkach kvality spracovania.

Ford Ecosport: Viac eko ako šport. Veď na stovke je za 12 sekúnd

Ford Ecosport 1,0 EcoBoost ST Line Zdroj: Ford

Malý kulturista

Prvý dojem – skomprimovaná Kuga. Teda v poriadku. Dokonca by som povedal, že takto na malom pôdoryse vyformované autíčko prebúdza vo mne väčšie sympatie, lebo viac dáva vyniknúť svojej muskulatúre. So sympatiami sledujem minimalizované previsy karosérie malého kulturistu, jeho do strán vytiahnuté blatníky, pôvabnú líniu strechy zakončenú šiltom aj originálne vyústenie podokenného rámu do zadného stĺpika karosérie.

Áno, kolieska vyzerajú v rozšafne vykrojených blatníkoch trochu skromne. Dnes sú v móde rozmery, ktoré sa do blatníkov sotva zmestia, ale v prípade auta, ktoré má ambície zabŕdnuť aj na poľné cesty, nemám voči tomuto 17-tkovému obutiu námietky. Veď ak na to príde, dajú sa objednať aj osemnástky.

Fiestovisko

Príjemné nastupovanie k vyššej pozícii vodiča asi poteší každého – odrastenejšie ročníky špeciálne. Architektúra palubnej dosky Fiesty sa mi páči a táto sa jej veľmi podobá. Cenník deklaruje športové predné sedadlá. Oceňujem, že sú estetické a že v pozícii vodiča sa cítim pohodlne. Telo sa do čalúnenia (koža/textil) zaborí, a tak ani stabilita sedenia nie je márna. K výbave ST Line patrí tiež chutný športový volant a hliníkové pedále. Medzi nami – také malé pedále spojky a plynu som ešte nevidel, no z hľadiska ich funkčnosti nemám pripomienky.

Ford Ecosport: Viac eko ako šport. Veď na stovke je za 12 sekúnd

Ford Ecosport 1,0 EcoBoost ST Line Zdroj: Ford

Centrálna dotyková obrazovka až na to hrubé orámovanie je tiež v poriadku. V rámci malého testu systému SYNC 3 a jeho hlasového ovládania skúšam „vytáčanie“ adresáta z môjho telefónneho zoznamu. V zásade ma „pani hovoriaca plynulou češtinou“ chápe už na prvý alebo druhý pokus, ale jedno meno nevstrebáva, nech ho artikulujem akokoľvek jasne, jasnejšie a aj najzrozumiteľnejšie ako len viem. Toto je len jedna z výhrad. Výhľadu

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa