Nové pravidlá sa týkajú všetkých fyzických a právnických osôb, ktoré spracúvajú osobné údaje zamestnancov, zákazníkov a klientov. Nariadenie zasiahlo aj účtovníkov, právnikov, reklamné agentúry, ale aj tých, ktorí sledujú a vyhodnocujú správanie používateľov na internete.

Prísne požiadavky

Od mája platí, že každý podnik bez ohľadu na to, či podnik spracúva a uchováva osobné údaje pomocou IT alebo v papierových súboroch, sa musí riadiť GDPR. Firmy by mali vedieť, že za osobné údaje sa považujú všetky informácie, ktoré sa týkajú jednotlivých osôb. Ich súčasťou môže byť meno, adresa a telefónne číslo, miesto, zdravotné záznamy, príjem a bankové údaje, kultúrne preferencie, ale aj ďalšie údaje. Pravidlá GDPR je nevyhnutné dodržiavať dokonca aj v prípade, že podnik spracováva údaje len v mene iných spoločností. Jednou z hlavných požiadaviek, ktoré vyplývajú z GDPR, je zabezpečiť, aby spoločnosti vedeli preukázať súlad s predpismi.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa