Šoférovi pri ňom bude stačiť ovládať už len jednu palubnú jednotku od jedného poskytovateľa služby. Iniciatívu v tejto oblasti zobrali do rúk poskytovatelia služieb. Prichádzajú na trh s riešením, ktoré dokáže to, čo Brusel plánuje už vyše desaťročia.
Zostalo len pri sľuboch
Európska služba elektronického výberu mýta (European Electronic Toll Service – EETS) vyžaduje spoluprácu Európskej komisie (EK), členských štátov, prevádzkovateľov mýtnych systémov a výrobcov zariadení. Pri príprave euromýta teda nejde len o technickú stránku, ale tiež o legislatívne úpravy na úniovej i národnej úrovni.
EK predstavila smernicu Eurovignette na spoplatnenie ťažkotonážnych vozidiel za použitie cestnej infraštruktúry už v roku 1999. Cieľom bolo pokryť náklady na výstavbu, údržbu, opravu ciest a environmentálnu ochranu v duchu zásady „znečisťovateľ platí“. O päť rokov neskôr prijala smernicu o interoperabilite elektronických mýtnych systémov v Európskej únii a jej technických prvkoch.
Projekt navodil optimizmus v dopravcoch i vodičoch, pretože sľuboval, že im na európskych cestách bude stačiť len jedna palubná jednotka od jedného poskytovateľa služieb. „Keďže Európska komisia nevložila dosť energie do legislatívneho zjednotenia vznikajúcich mýtnych systémov, každý štát si vybral vlastné technologické riešenie,“ opisuje, ako dopravcom rástli problémy, riaditeľ slovenskej a českej pobočky DKV Euro Service Ondřej Pavlík.
Čelné sklá kamiónov tak „zdobí“
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?