Cesta je cieľom. Táto často používaná fráza, ktorou sa Európania – podľa orientalistov nesprávne – odvolávajú na taoizmus alebo budhizmus, je úplne jasná, ak ju človek vzťahuje na seba. Ako ukazujú viaceré analýzy v tejto ročenke, prekvapivo, ale pomerne priamo sa týka aj slovenského priemyslu.

Najprv k ceste. Mnohí z tých, ktorí krízu v problémoch prežili, ju vlastne využili, napísal pred rokom TREND na tomto mieste ročenky TREND Top v priemysle. A v uplynulom období sa ukazovalo, ako veľmi. Kríza vo viacerých odvetviach doťahovala svoje dielo. Rozprávať by o tom mohli brandže nadviazané na stavebníctvo. Napríklad výrobcovia stavebných látok či drevárstvo. V iných odvetviach sa však firmy naučili čítať návod, ako prežiť. Manuál síce nie je doslovný. No má rovnaké kapitoly. Koniec plytvania. Iný pohľad na slovo „fixné“ v pojme fixné náklady. Čistenie corebiznisu. Diverzifikácia dodávateľov i odberateľov. Lojalita. Taká, ktorá oprie jednu spolupracujúcu firmu o druhú. A čoraz výraznejší vklad rozumu.

Čítajte ďalej s predplatným TRENDU

Odomknite článok cez SMS za 3 € týždenne s automatickou obnovou.

Poslať SMS

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa