Koronakríza tvrdo zasiahla niektoré sektory ekonomiky. Turizmus, gastrobiznis či letecká doprava trpia. Na druhej strane je veľa firiem, ktoré sa tešia rastúcim tržbám, zvyšujú počet zákazníkov a sú príťažlivé pre investorov. Otázne je, či ich popularita pretrvá aj po odznení krízy. Analytici sa zhodujú v tom, že väčšina víťazov vírusovej pohromy môže uspieť aj po pandémii.

„Medzi top megatrendy nasledujúcich desaťročí patrí robotizácia a automatizácia, digitalizácia, kybernetická bezpečnosť, e-mobilta, e-commerce či zelené technológie,“ vymenúva Jakub Rosa, portfólio manažér Across Private Investments. Práve firmy z týchto oblastí sa presadzujú aj v týchto ťažkých časoch.

Neprehliadnite

Akciové trhy sa škriabu hore. Môže to byť dočasný optimizmus

 Práca z domu nakopla Zoom

Medzi víťazov koronakrízy patrí napríklad spoločnosť Zoom Video Communications, ktorá ponúka online videohovory a konferencie. Keďže milióny ľudí na svete teraz pracujú z domu a to isté platí aj pre študentov, dopyt po jej službách rastie geometrickým radom. Globálny počet klientov už presiahol tristo miliónov, pričom minulý rok ich bolo len desať miliónov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa