Znamená to, že hoci firmy teší rast, nedokázali ho vygenerovať v takej miere ako banky pri úverovaní podnikov, ktoré podrástli rýchlejšie. Faktoringový obchod ani nerástol u všetkých hráčov. Najväčší nárast ukázala Slovenská sporiteľňa, ktorá mala až do vlaňajšej jesene faktoring v špecializovanej dcére. No potom ho začlenila priamo do štruktúr banky. Nemožno už síce vyčítať, či jej ďalej generuje straty alebo sa tento biznis stal pre banku ziskovým.

Isté však je, že novému faktoringovému obchodu zmena prospela. Jeho objem v Slovenskej sporiteľni medziročne stúpol o štyri pätiny. Sporiteľňu zaradil v rámci malého trhu na miesto číslo tri, len s neveľkým odstupom za druhým najúspešnejším VÚB Factoringom. Smerovanie k lídrom na trhu musí byť v sporiteľni o to príjemnejšie, že vo svojej historickej kronike má zapísané listy, v ktorých tomuto trhu s prehľadom dominovala.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa