Martin Ľupták nerád sedí „na zadku“. Ako šéf firmy zo Žiaru nad Hronom, ktorá podniká v nákladnej cestnej doprave, veľa cestuje po svete, absolvuje obchodné schôdzky a naháňa biznis. Takýto štýl riadenia zapadá ako skladačkové puzzle do obrázka podniku, ktorému velí z postu generálneho riaditeľa od jeho vzniku pred takmer desaťročím.
Akciová spoločnosť Bring Trucking patrí medzi popredných slovenských cestných dopravcov. Aj keď stovky jej typicky zelených ťahačov brázdia predovšetkým zahraničné cesty. Sú rozlietané po Európe a najviac derú pneumatiky v Škandinávii a na Západe. Odpoveď na otázku, prečo je to tak, je prostá. Vyplýva to zo zaradenia žiarskeho dopravcu do štruktúr štátnej Nórskej pošty (Posten Norge), respektíve jej logistickej divízie Bring. Má v rámci nej exkluzívne postavenie jediného medzinárodného kamiónového dopravcu.
Špecifický dopravca
Biznis nákladných cestných dopravcov nie je ľahký chlebíček. Brandžu charakterizujú nízke marže a čoraz viac má problém chýbajúcich vodičov. Na nedostatok práce sa však kamionisti sťažovať nemôžu, aspoň v ostatnom období.
„Doprava má jednu výhodu. Vždy sa musí niečo odniekiaľ niekam previezť. Ak ste dobrý, v doprave bude stále čo robiť,“ hovorí optimisticky M. Ľupták. Usmievať sa môže aj pri pohľade na to, ako sa darí spoločnosti Bring Trucking. Prepracovala sa na prvú priečku tohtoročného rebríčka TRENDU, v ktorom sú zoradené najúspešnejšie spoločnosti. O ocenení Firma roka nerozhodla anketa ani komisia, ale dosiahnuté výsledky hospodárenia v rámci hodnotiaceho modelu, ktorý ich porovnáva.
Bring Trucking rastie z roka na rok ako z vody. Vlani firma zvýšila tržby medziročne o zhruba osemnásť percent na 33,9 milióna eur. Od roku 2009 ich zdvojnásobila a tento rok by sa mali tesne priblížiť štyridsiatim miliónom eur. V súčasnosti má Bring Trucking približne päť stoviek zamestnancov, z toho takmer deväťdesiat percent tvoria vodiči.
Doteraz otvorila štyri zahraničné pobočky v Hamburgu, Göteborgu, Osle a Rotterdame – v lokalitách, ktoré často križujú ťahače Bringu. Sú to akési základne „obsadené“ mechanikmi a dispečermi. Prezúvajú v nich autá, robia malé opravy. V zázemí si vodiči môžu oprať, ožehliť, navariť, osprchovať sa alebo si v rámci oddychu napríklad zahrať stolný tenis.
Žiarsky Bring sa zásadne odlišuje od klasických slovenských dopravcov. Venuje sa takzvanému
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?