Moderný nákup má oveľa väčší potenciál. Obstarávanie vo firmách prešlo za poslednú dekádu tromi vývojovými fázami. Po roku 2007 sa pod tlakom krízy nákup sústredil na úspory. Tlak na ceny však netrval viac ako štyri-päť rokov, inak by ho väčšina dodávateľov neprežila. V ďalšej etape sa nákupcovia spájajú s internými zákazníkmi, aby spoločne zlepšovali nákupné procesy, manažment zásob, vzťahy s dodávateľmi. Od roku 2015 dochádza k ďalšej zmene – nákup si hľadá strategickú rolu, aby sa definitívne vymanil zo servisnej pozície a stal sa aktívnym hráčom v biznise celej firmy.

Účastníci TREND konferencie Manažment nákupu 2017 sa navzájom delili o know-how, ako sa dopracovať k takémuto strategickému partnerstvu. Obrat predpokladá zmeny nielen na nákupnom oddelení, ale v celej firme od jej vedenia až po interných zákazníkov nákupcov. Podľa Miloša Olejníka, šéfa nákupu v Innogy CZ, je rozhodujúci proaktívny prístup nákupného oddelenia. Ak iba čaká na požiadavky a potom ich rieši, dostáva sa do situácie, keď je pohltené reakčnými činnosťami. „A vieme, ako to chodí: príde požiadavka, už včera bolo neskoro, nie je dosť času, ani špecifikácia nie je kvalitná, ale treba to rýchlo urobiť,“ vysvetľuje M. Olejník.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa