Firma, ktorá mala problém s efektivitou obchodníkov, začala ich prácu častejšie vyhodnocovať. Aj tým, že sledovala pohyb služobných áut. Záchranná služba mala sanitku, ktorá v deň odvozu pacienta do Bratislavy už zvyčajne ďalšiu prácu nezvládla. Dnes je vozidlo takmer vždy popoludní naspäť v Žiline. Spoločnosť majúca viac ako päťdesiat vysokozdvižných vozíkov prišla na to, že jej ich stačí mať o desatinu menej. Každý z nich stojí vyše 50-tisíc eur.

Týmto firmám pomohlo zavedenie systému na monitorovanie vozidiel, ktorý dnes na Slovensku poskytujú desiatky firiem. Lokalizačné služby sa na trhu objavili už koncom deväťdesiatych rokov, keď sa komerčne presadila technológia GPS. Prvými zákazníkmi boli prevádzkovatelia autodopravy a špedičné firmy. Chceli vedieť, kde majú autá a ktoré vozidlo je najbližšie k požadovanému miestu, aby ich vedeli správne nasmerovať a efektívne vyťažovať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa