Finanční sprostredkovatelia sa snažia čo najviac služieb poskytovať online. Napriek tomu, že tieto služby rozvíjajú už niekoľko rokov, je ich práca naďalej druh služby, ktorá si vyžaduje určitý fyzický kontakt. Svoje o tom vedia sprostredkovatelia úverov aj makléri na trhu so životným poistením. Pre mnohých agentov zostanú digitálne nástroje iba pomôckou, ktorá bude ich prácu zrýchľovať.
Dokumenty sa dajú podpísať na diaľku
Digitalizácia finančného sprostredkovania smeruje k tomu, aby agenti nemuseli chodiť za klientmi s papiermi, preto tejto téme venujú veľkú pozornosť. „Biometrické podpisovanie namiesto papierového si klienti OVB obľúbili, za rok 2019 sa v našej spoločnosti biometricky podpísalo až 81 159 dokumentov. Išlo o zásadný nárast z 50-tisíc takto podpísaných dokumentov v roku 2018. V tomto roku plánujeme prekročiť hranicu 100-tisíc dokumentov,“ vysvetľuje analytik spoločnosti OVB Marián Búlik.
V súčasnosti neexistuje jednotný spôsob, akým spoločnosti riešia potvrdzovanie dokumentov na diaľku. Sprostredkovateľské firmy majú možnosť ísť vlastnou cestou. Zákonom stanovené dokumenty môže sprostredkovateľ vyplniť a poslať na odsúhlasenie a „podpísanie“ klientovi elektronicky. Podpis môže následne nahradiť verifikačný kód, ktorý zákazník dostane samostatnou SMS. „Toto potvrdenie nahrádza fyzický podpis klienta,“ vysvetľuje riaditeľ obchodu a služieb partnerom spoločnosti Finportal Peter Farkaš.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?