Úspešný model nižšej strednej triedy Ford Focus aktuálnej generácie dospel do záveru svojho produkčného cyklu. Výrobca sa s ním rozlúči limitovanou 500-kusovou edíciou s príznačným typovým označením Ford Focus RS500. Poháňa ho (ako v prípade derivátu Focus RS) 2,5-litrový radový päťvalec prepĺňaný turbodúchadlom. No jeho maximálny výkon vzrástol o 15 % na 257 kW (350 k). O 20 Nm má posunutý aj vrchol krivky krútiaceho momentu na konečných 460 Nm. Pritom neboli potrebné žiadne mechanické zmeny na samotnom motore.
Principiálne stačilo „len“ preprogramovať riadiacu jednotku, mierne zvýšiť tlak turbodúchadla a vyššiemu výkonu prispôsobiť medzichladič komprimovaného vzduchu, dodať vzduchový filter s väčšou kapacitou, preladiť výfukový systém a použiť výkonnejšie palivové čerpadlo. S rezervou navrhnutý podvozok RS vrátane brzdovej sústavy zostal v pôvodnej podobe. Zachoval sa totiž aj pohon predných kolies. Len brzdové strmene sa zaodeli do purpurového lakovania. Aby RS500 vyvolal ten správny osudový dojem, jeho karoséria nesie špeciálnu ponurú matnočiernu povrchovú úpravu. Spôsobila to aplikácia supertenkej fólie, ktorú vyvinula spoločnosť 3M. S celkom ladí tiež dizajn diskov kolies z ľahkých zliatin, obutých do ultimatívnych pneumatík formátu 235/35 R19. Výbava interiéru obsahuje oproti verzii RS navyše dekoračné prvky v červenej farbe, ale aj napríklad bezkľúčové štartovanie, dvojzónovú klimatizáciu, audiosystém Sony či parkovacie senzory. Štandardom sú športové sedačky Recaro za príplatok v červenej koži. Každý Focus RS500 ponesie na stredovej konzole plaketu s ručne vygravírovaným číslom od 001 do 500. Podľa predbežných meraní Ford Focus RS500 prekoná stovku za 5,6 sekundy a dosiahne maximálnych 265 km/h. Vyrábať sa začne v máji a na základe predpokladaného záujmu sa 500 exemplárov rozdelí medzi 20 európskych trhov.©