Najvýkonnejší sériový model vo svojej histórii predstavil Peugeot symptomaticky na Festivale rýchlosti v britskom Goodwoode. Vrcholný derivát športového kupé RCZ R poháňa prepĺňaný štvorvalec s povedomým označením 1,6 THP. Je to vskutku on, ale po totálnej kúre vyladený na povážlivý maximálny výkon 199 kW (270 k). Tých zhruba 170 koní na liter je parameter, ktorý ho radí k naj... sériovým motorom sveta. Zvýšenému výkonu vychádza v ústrety o 17 kg znížená hmotnosť vozidla oproti 200-koňovej verzii. O stabilitu športiaka s predným pohonom sa stará prepracovaný podvozok znížený o 10 mm, vybavený tuhšími tlmičmi, stabilizátormi, samosvorným diferenciálom Torsen a devätnásťpalcovými pneumatikami Goodyear Eagle F1 Asymmetric rozmeru 235/40. Výsuvné zadné krídlo nahradil pevný spojler, nový je zadný difúzor, nové sú aj do neho symetricky rozsadené výfukové hrdlá. Lakovanie karosérie má štyri alternatívy –červená Erythrée, čierna Perla Nera, sivá Sidobre a biela Opale.
Strecha môže byť karbónovo lesklá alebo brúsená. V kokpite sa vyníma purpurový steh na koži, ktorá obopíma palubnú dosku, malý volant, panely dverí aj športové sedadlá. Nechýbajú monogramy a plakety „R“ ani multimediálny systém WIP Nav Plus. RCZ R pod plným plynom bez rešpektu akceleruje z pokoja na stovku za 5,9 sekundy a kilometer s pevným štartom zdolá za 25,4 sekundy. Elektronický obmedzovač maximálnej rýchlosti však rešpektuje džentlmenskú dohodu a nepovolí najostrejšiemu Peugeotu vyššiu rýchlosť ako 250 km/h. Bohato dimenzovaný brzdový systém ho dokáže zastaviť z rýchlosti 130 km/h na dráhe 61 metrov. Sound System spoločne so špeciálnym nasávacím potrubím a výfukovým traktom sprostredkujú zjavu a výkonu adekvátny akustický zážitok. Peugeot RCZ R, údajne vhodný na jazdu po pretekárskom okruhu aj v mestskej premávke, sa vo výstavnej premiére predstaví v septembri vo Frankfurte nad Mohanom. Predávať sa začne ešte pred koncom tohto roka.