Osobné údaje a aktivita používateľov na sociálnych sieťach sa stali produktom. Firmám pomáhajú lepšie zacieliť reklamu a prilákať nových klientov. Ľudia vo virtuálnom svete však o sebe prezrádzajú viac, ako by mali, a sociálne siete z toho profitujú. „Ale je to daň za to, že sociálne siete sú zadarmo. Nečítame si podmienky registrácie a klikáme na rôzne odkazy,“ uviedol v rozhovore pre TREND Prime odborník na sociálne siete Michal Dragan.
- V rozhovore sa dočítate:
- Čo robí odborník na sociálne siete
- Ako fungujú cielené reklamy na sociálnych sieťach
- Prečo môžu politici na sociálnych sieťach klamať
- Ako sú zabezpečené údaje používateľov
- Ako sociálne siete filtrujú falošné správy
Čo zahŕňa práca experta na sociálne siete?
Je to individuálne. Záleží to hlavne na tom, či daný človek pracuje pre firmu alebo v agentúre. Vo všeobecnosti môžeme povedať, že by mal zvládať viac profesií súčasne – od stratéga cez copywritera až po analytika. Človek v tejto profesii jednoducho musí vedieť zastrešiť sociálne siete pre firmu od A po Z. To znamená, že začína pri návrhu stratégie a končí analýzou jej uplatnenia.
Potrebuje sa človek v tomto segmente ďalej vzdelávať alebo je to stále o tom istom?
Profesionál sa vzdeláva denne. Každý deň je niečo nové a človek musí zostať v obraze. Niektoré novinky sú zásadnejšie, iné banálnejšie. Existujú aj špeciálne konferencie a semináre, kde sa naučíte niečo nové. Ale najlepšia je prax, konferencie a semináre sú len doplnok.
Ktorá sociálna sieť je dnes marketingovo najúčinnejšia pre biznis?
Aj v tomto prípade je to individuálne. Všeobecne je to asi Facebook, ale môžu byť firmy, pre ktoré je lepšie používať LinkedIn, Instagram alebo inú sociálnu sieť. V podstate platí, že firma si musí vyhodnotiť, kde sú jej zákazníci, akým spôsobom ich môže osloviť a či sa jej to oplatí.
Televízia má stále väčšiu silu
Koľko slovenských používateľov je na Facebooku?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?