Aby internetové knižnice oslovili dostatok používateľov, musia v prvom rade ponúknuť atraktívny obsah. Filmoví distribútori sú voči nim stále skeptickí. Do online videotéky sa film dostane až po tom, čo vyjde na fyzických nosičoch. A aj to s mnohými obmedzeniami, napríklad vzhľadom na čas, počas ktorého môže operátor film ponúkať na webe. Ten je často limitovaný iba na pár mesiacov. Obsah online požičovní sa preto neustále mení – ako ponuka filmových kanálov. Okrem lepších a rýchlejšie dostupných filmov chcú Voyo či Topfun perspektívne ponúkať aj ďalší exkluzívny obsah: športové prenosy, koncerty alebo zahraničné seriály. Topfun chce nasadzovať americké seriály pár dní po ich premiére v USA, a to aj s dabingom. Tituly môže mať k dispozícii už tri týždne pred uvedením v televízii, uviedol server Digizone.cz.

Americké videopožičovne ako Hulu a Netflix idú v politike exkluzívnosti ešte ďalej. Obe nasadia tento rok pôvodné seriály, ktoré majú kvalitou konkurovať tým v bežných televíziách. Digitálne videotéky hľadajú pôvodný content podľa magazínu AdAge z dvoch dôvodov. Väčšina stoviek miliónov dolárov, ktoré on-demand projekty ročne platia za licencie, putuje na účty tradičných filmových a televíznych štúdií. Viaceré z nich navyše sprísňujú podmienky, za ktorých sprístupnia svoje seriály a filmy. Napríklad Warner Bros začal Netflixu poskytovať svoju knižnicu s oveľa dlhším oneskorením ako dosiaľ. Pôvodnou tvorbou chcú on-demand platformy okrem toho poskytnúť niečo navyše. Podobný prístup už dávnejšie objavili platené filmové kanály ako HBO, AMC či Showtime, ktoré v posledných rokoch výrazne rozšírili svoju ponuku originálnych seriálov.