Na budúci rok by mohol jeden z výrobcov vytlačiť tieto čísla ešte vyššie. Firma UMC /Slovakia/ rodiny Khablievovcov spojila sily s elektrotechnickým gigantom Sharp. Nový spoluvlastník plánuje v Európe zdvojnásobiť predaj svojich televízorov a televíznych panelov.
Žraloci a ryby
Za ambicióznym plánom je jedna z najväčších a najprekvapivejších akvizícií minulého roka v elektrotechnickom biznise. Sharp – storočnú japonskú firmu, ktorá v minulosti priniesla na trh revolučné novinky ako solárne panely či tekuté kryštály –, kúpil vlani taiwanský Hon Hai Precision.
Tradičné japonské firmy zväčša väčšinové podiely nepredávajú, Sharp však dlhodobo strácal trhy vo viacerých kútoch sveta a napokon sa vedenie rozhodlo pre radikálne riešenie. Hon Hai je zákazkový výrobca známy vo svete skôr ako Foxconn. Vyrába súčiastky aj celé produkty pre najväčšie svetové firmy vrátane Apple či Samsungu a fabriku má aj na Slovensku. V Nitre skladá vyše tisíc ľudí televízory pre Sony.
Po získaní dvoch tretín v Sharpe chce Foxconn spojiť cennú značku so svojimi výrobnými skúsenosťami a obnoviť v nasledujúcich rokoch jej slávu aj predajné úspechy. V Európe má k naplneniu tohto cieľa pomôcť najmä Universal Media Corporation.
Vizitka UMC /Slovakia/ 1/2
(mil. eur, individuálne údaje)
Pozn.: Hospodársky rok spoločnosti sa končí 30. júna PRAMEŇ: UMC /Slovakia/
Na zelenej lúke
UMC /Slovakia/ vybudoval „na zelenej lúke“ na okraji Nového Mesta nad Váhom Vladislav Khabliev. Osetinec narodený na Kaukaze založil v decembri 2003 na Slovensku závod na výrobu CD a DVD nosičov. Ten postupne aj za pomoci syna Aslana Khablieva vyrástol na jednu z najväčších fabrík na výrobu televízorov v Európe.
Na vrchole produkoval novomestský závod milión televízorov ročne a zamestnával takmer dvetisíc ľudí (z tých časov pochádza aj úvodná fotografia). Firma mala filiálky na predaj, skladovanie a servis televízorov vo viacerých krajinách Európy a v čínskom Šanghaji zamestnávala tím špecializovaný na vývoj a nákup súčiastok.
Aslan Khabliev: Ostávame na Slovensku ako rodina a to isté platí pre UMC
Pred dvomi rokmi urobili Khablievovci odvážny krok a
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?