Nevidíme ani začiatok začiatku odrazenia sa odo dna. Tento výrok Carlosa Tavaresa, prevádzkového šéfa francúzskej automobilky Renault, sa stal hedlajnom tohtoročného parížskeho autosalónu. Automobiloví výrobcovia predstavujú od minulého štvrtka na výstavisku Porte de Versailles desiatky noviniek. Hotových áut aj konceptov. No nálada v brandži je mrazivá.
Európske predaje sú najhoršie za vyše pol druha dekády. O štvrtinu horšie než v boomovom roku 2007. A neprestávajú klesať. Ťažké časy tlačia automobilky do tvrdého boja. Nezbroja iba novými modelmi, ktorými skúšajú zaujať zákazníka. Ich šéfovia si podávajú ruky a usmievajú sa na seba, no nevynechajú žiadnu príležitosť rypnúť do rivala. Žiarlivo sa navzájom strážia, či konkurent nemá šancu získať nejakú výhodu od štátu. No zároveň začínajú otvorene hovoriť o tom, že cenu priateľstva politikov – udržanie pracovných miest, nech to stojí, čo to stojí – nedokážu a nechcú platiť stratami.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?