Európska únia po štyroch rokoch opäť bojuje proti fajčeniu v multimiliónovej kampani. Tentoraz to na fajčiarov namiesto poúčania a obrázkov rakoviny pľúc skúša s humorom. Celoeurópska protifajčiarska osveta sa už rozbehla aj na Slovensku. Kampaň prebieha v celej Európe hlavne na internete, jej ostatné prvky – televízia, bannery a lokálne akcie – odkazujú na web help-eu.com. Spoty vysiela viac ako sto európskych televízií. Zaznievajú v nich kuriózne rady o tom, ako prestať s fajčením, neobťažovať cigaretovým dymom svoje okolie alebo ako vôbec nezačať fajčiť. Každá reklama ukazuje bežné situácie, v ktorých sa hlavní hrdinovia stretávajú s fajčením. Napríklad Peter chce svojich priateľov chrániť pred dymom, preto má hornú polovicu tela schovanú v priehľadnej nafukovacej bubline. V druhom spote vystupuje tínedžerka Lucia, ktorá si vytvorila vlastnú techniku na to, aby nezačala s fajčením. Keď jej niekto ponúkne cigaretu, vrhne sa na najbližšieho chlapca a začne ho vášnivo bozkávať. Podľa Týden.cz rozpočet kampane tvorí 16,8 milióna eur a ak bude mať úspech, EÚ ju rovnakou sumou podporí aj na budúci rok. Osloviť má hlavne mladých ľudí vo veku od 15 až 34 rokov. Spoty pripravila francúzska agentúra Ligaris, ktorá má s protifajčiarskymi kreatívami niekoľkoročné skúsenosti.(ds)
Primárna zodpovednosť za ochranu informačného systému je na vlastníkovi
NKÚ už v minulosti kontroloval ochranu osobných údajov na ÚGKK, pričom odhalil viaceré nedostatky v oblasti GDPR