Spôsobili to námietky uchádzačov vo verejnom obstarávaní, zmena vlády a tiež pochybnosti o tom, či čadčianska a prešovská diaľnica nie sú príliš drahé. Rozhodnutie uzavrieť všetky tri zákazky je dobrá správa pre stavebný sektor, ktorý sa tým vyhne ďalšej kríze. Ale znamená aj to, že NDS už nebude mať eurofondy na iné diaľnice. Zostáva jej priestor na jednu alebo dve rýchlostné cesty. Na ostatné si bude musieť buď sama zarobiť, alebo si vybaviť dotáciu zo štátneho rozpočtu.

Pravdepodobne bude musieť ubrať z ambicióznych zámerov a prekresliť mapu plánovanej diaľničnej siete. Odteraz sa bude viac debatovať o tom, kde dáva zmysel postaviť diaľnicu a kde stačí napríklad rozšíriť existujúcu cestu prvej triedy. Či radšej robiť menšie investície hneď alebo väčšie neskôr.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa