Bratislavské nákupné centrá deň po otvorení kamenných prevádzok zažívali doslova boom. Pred pokladnicami v obchodoch prevažne s detskou obuvou a konfekciou stáli kratšie rady zákazníkov. Krátke boli aj pre prísne metrážne obmedzenia. Inak by bola vraj situácia iná. Dnes sú široké uličky prázdnejšie, v obchode je minimum zákazníkov a predavačky sa viac nudia, ako obsluhujú. „Už sem chodí len polovica z toho, čo pred mesiacom, niekedy aj menej. Sú hodiny, keď tu nemám nikoho,“ hovorí slečna v malej predajni s kozmetikou v bratislavskom Auparku.
Po nákupných centrách sa vraj už toľko nekorzuje ako kedysi. Ľudia si zvykli chodiť von, do parku, prejsť sa popri Dunaji. Po nákupnom centre s respirátorom sa im špacírovať ne-chce. Nakupujú cielene, jednorazovo viac a väčšinou chaoticky. „V nákupnom správaní pozorujem chaos. Zákazník je hladný po nových veciach, no nevie, čo skutočne potrebuje, čo nie,“ vysvetľuje pre TREND Zuzana Kanisová, módna štylistka.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?