Zmeny v európskej legislatíve upravujúcej podmienky technickej spôsobilosti automobilov umožnili v ostatných rokoch vznik úplne nových druhov automobilových reflektorov. Po vyše 100 rokoch používania elektrického osvetlenia sme v tejto oblasti svedkami skutočnej revolúcie.
Od aplikácie elektrického osvetlenia áut v roku 1908 významné technické míľniky nasledovali po desaťročiach. Prvá dvojvláknová žiarovka Bilux značky Osram, zavedená v roku 1925, umožnila spojiť funkciu tlmeného a diaľkového svetla do jedného reflektora. Až v roku 1963 sa začali vyrábať halogénové žiarovky s vyšším svetelným výkonom a jasnejšou farbou svetla. Spočiatku sa používali v prídavných reflektoroch (diaľkových a do hmly), neskôr aj v zdvojených hlavných reflektoroch – samostatných pre tlmené a diaľkové svetlá. V roku 1966 Philips predstavil dvojvláknovú halogénovú žiarovku H4 s výkonom 60/55 W, aká sa používa až dodnes.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?