Základom modelu EV6 je platforma E-GMP, trakčný akumulátor je umiestnený v podlahe pod kabínou a zákazník si môže vybrať medzi verziou s krátkym (63 kWh) a dlhým dojazdom (84 kWh). V tomto prípade ide o model v najvyššej výbave GT-line využívajúci dva synchrónne elektromotory – jeden vpredu a jeden vzadu – na pohon všetkých kolies, s výkonom 239 kW a väčší akumulátor s kapacitou 84 kWh.
Výrobca udáva maximálny kombinovaný dojazd elektromobilu približne 522 kilometrov. EV6 sme testovali v zimnom období s vonkajšou teplotou okolo 2 až 12 °C, keď auto deklarovalo dojazd približne 360 až 385 kilometrov. Takáto hodnota sa zdá tak akurát, vodič nemusí dobíjať auto každý deň a robiť kompromisy v plánovaní presunov.
Lítiuovo-iónový akumulátor je navyše pri ideálnom scenári možné nabíjať výkonom až 258 kW vďaka využitiu 800-voltovej technológie, takže sa pri nabíjacích staniciach príliš nezdržíte. Veľmi praktickou funkciou je predhriatie batérie pred nabíjaním, ktorá sa zapína buď manuálne, alebo automaticky zadaním bodu na trase. Tento crossover od Kie má aj funkciu V2L (vehicle-to-load) umožňujúcu nabíjať externé zariadenia ako elektrické kolobežky, notebooky a podobne.
Z hľadiska jazdných vlastností je EV6 veľmi príjemným autom. Výkon 239 kW mu aj napriek hmotnosti cez dve tony dodáva výbornú dynamiku, i keď možno za cenu vyššej spotreby. Počas bežného jazdenia po meste a okresných cestách sme dosahoval hodnoty 22 – 23 kWh/100 km, pri diaľničnej rýchlosti 130 km/h a vonkajšej teplote 2 °C to bolo 30,2 kWh/100 km.
Množstvo priestoru
EV6 má tuhší, no komfortne naladený podvozok, stabilný postoj a výborne odhlučnenú kabínu. V spojení s elegantným minimalistickým dizajnom interiéru toto auto vyžaruje počas jazdy pokoj a pohodu. Vodičovi umožňuje vybrať z viacerých jazdných režimov ako normal či eko, pri ktorých je poháňaná zadná náprava. V režime snow sa zapojí aj predný elektromotor. Pri rekuperácii je možné voliť silnejšie alebo slabšie nastavenie (level 1, 2, 3 a max).
- Kia EV6 GT-Line AWD
- Motor 2x elektromotor
- Pohon všetky kolesá
- Max. výkon 239 kW (325 k)
- Max. krútiaci moment 605 Nm
- Kapacita akumulátora 84 kWh
- Pohotovostná hmotnosť 2 165 kg
- Zrýchlenie 0 – 100 km/h 5,4 s
- Max. rýchlosť 188 km/h
- Objem kufra 480 l
- Spotreba WLTP 17,7 kWh/100 km
- Dojazd WLTP 522 km
- Cena vozidla 69 350 eur
Silnou stránkou je aj vnútorný priestor. Batožinová časť vzadu pojme 480 až 1 290 litrov, vpredu navyše praktických 20 litrov na odkladanie nabíjacích káblov. Pri posadení na zadné sedadlá som mal dostatok miesta na nohy, výhodou je aj rovná podlaha a nechýbal mi ani priestor nad hlavou.
Prémiová výbava
Výbava GT-line ako najvyššia ponúkaná možnosť do bodky spĺňa očakávania. Zahŕňa prémiový audiosystém Meridian, head-up displej, rôzne bezpečnostné a asistenčné systémy, 20-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, Full LED predné svetlomety s adaptívnym diaľkovým svietením, 360° parkovaciu kameru, elektricky výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant a ďalšie prvky.
Interiér veľmi pekný a účelný, orientovaný na vodiča. Funkcie ako vyhrievanie sedadiel či volantu, veľmi čistý obraz parkovacej kamery a nastavenie asistenčných systémov sa ovládajú samostatnými tlačidlami. Posádka sa pritom vezie v pohodlných sedadlách, má z auta dobrý výhľad a necháva sa rozmaznávať pokojnou atmosférou.
Kia EV6 v danej konfigurácii na mňa spravila veľmi dobrý dojem. Nech rozmýšľam akokoľvek, nenapadá mi nič, čo by mi na tomto aute prekážalo. Ak by som jej veľmi chcel niečo vytknúť, možno sú to vonkajšie kľučky dverí, ktoré sa zasúvajú do karosérie. To nie je najpraktickejšie. Inak, naladenie podvozku, výkon elektromotorov, spotreba, dojazd, nabíjací výkon, vnútorný priestor – to všetko spolu ladí a vytvára vydarený celok. Tak ako pri iných modeloch značky Kia, aj v tomto prípade mi vyhovuje vzhľad interiéru, jeho rozloženie a ovládanie funkcií. Verzia GT-line má síce vyššiu cenovku, no šliape na päty aj prémiovej konkurencii.
- Krátke správy
Najlacnejší elektrický VW
Volkswagen uviedol koncept svojho najlacnejšieho elektromobilu ID.EVERY1, ktorý má prísť na trh v roku 2027 so základnou cenovkou približne 20-tisíc eur. V rámci plne elektrickej rodiny mestských vozidiel má prísť najskôr model ID. 2all s cenou od 25-tisíc eur. ID.EVERY1 má výkon 70 kW (95 k), maximálnu rýchlosť 130 km/h a dojazd 250 kilometrov.
Diesel žije
Renault prišiel s krokom, ktorý asi mnohých poteší. K motorizáciám pre sedan Megane GrandCoupé pribudol k benzínovému agregátu 1,3 TCe 140 aj dieselový Blue dCi 115 dostupný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC.
Koniec známych názvov
V ponuke Fordu končia známe modely, na ktoré boli motoristi zvyknutí dlhé roky. Názvy ako Fiesta či Mondeo sú už históriou a čoskoro sa ku nim pripojí aj Focus, dlhoročná hviezda kompaktného segmentu. Posledný Focus opustí výrobnú linku v novembri. Automobilka tieto vozidlá nahrádza novinkami, akými sú napríklad Explorer či Capri.