Z toho necelá tretina ľudí nakupuje online minimálne raz za mesiac. Trendy v online nakupovaní zmapoval prieskum, ktorý na vzorke tisíc respondentov starších ako pätnásť rokov urobila pre Slovenskú asociáciu elektronického obchodu firma Nielsen Admosphere Slovakia.

Nárast vo frekvencii internetových nákupov možno očakávať aj v budúcnosti. Prispeje k tomu zvyšovanie počítačovej gramotnosti a tiež dostupnosť internetu u väčšej časti obyvateľstva. Výrazné zvýšenie počtu internetových nákupov však môže priniesť hlavne prispôsobenie nákupného procesu čoraz väčšiemu využitiu mobilných zariadení.

Všeobecná spokojnosť

Nákupy cez internet sú populárnejšie aj preto, že spotrebitelia prelomili prvotnú nedôveru. Elektronické obchody dozreli a trh sa prečistil, čo vyúsťuje do dlhodobo vysokej úrovne indexu spokojnosti s online nakupovaním, ktorý sa od minulého roku drží na 95 percentách. Len najlepšie skúsenosti aktuálne deklaruje necelá tretina tých, ktorí v poslednom roku aspoň raz nakúpili online, a viac-menej dobré skúsenosti uvádza až 64 percent spotrebiteľov. Neprekvapuje, že najspokojnejšími zákazníkmi sú ľudia vo veku 15 až 24 rokov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa