Čoraz častejšie využívanie mobilných telefónov zapríčinilo masívny odlev zákazníkov z webových prehliadačov do mobilných aplikácií. Uvedomujú si to aj e-commerce hráči, no mnohé firmy, ktoré fungovali online, dnes iba štartujú weby a k téme mobilných aplikácií sa ani nedostali.

Nakupovanie zo smartfónov bude trendom aj v najbližších rokoch. Dominantná časť návštev pochádza už dnes z mobilných telefónov a nie z klasických počítačov. E-commerce sa navyše bude čoraz viac posúvať aj do zábavy. Človek bude v digitálnom svete tráviť čoraz viac času, aj preto sa v ňom objaví veľa videí a ďalšieho zábavného formátu.

Environmentálne hľadisko

Prevádzkovanie e-shopu je spojením oblasti obchodu, riadenia a technológií. Ak chce mať niekto dospelý, samostatný, stredne veľký až veľký e-shop, musí zvládať všetky tieto oblasti, lebo sú na fungovanie veľmi dôležité.

Ak ide o menší e-shop, tak si môže vybrať, ktorú z oblastí pokryje sám a ktorú bude prípadne outsourcovať napríklad tak, že sa stane súčasťou niektorej platformy. Pri pohľade na čínsky e-commerce vidieť, že často ide o digitálne spoločnosti.

Nie sú to tradičné retailové obchody a na ich čele často nie sú obchodníci, ale ľudia z IT prostredia. Ani v elektronickom obchode sa už bez  digitalizácie, automatizácie či robotizácie nezaobíde žiaden veľký hráč.

Pri digitalizácii sa existujúce nedigitálne záznamy preklápajú do digitálnej formy, samotný proces však zostane v podstate rovnaký. Okrem iného zahŕňa posielanie elektronickej namiesto papierovej faktúry alebo elektronickú komunikáciu s kuriérom, poštou či so zákazníkom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa