Hoci je zatváranie pobočiek viac témou západných bánk, ktoré majú prebujnenú sieť a tunajších bankárov netrápia, téma môže byť skôr až zábavná pre direkt banky. Ich princíp je založený práve na absencii pobočiek, fungujú na webe. Kiosky napríklad v nákupných centrách majú skôr na podporu pri otváraní účtov či pri zložitejších hypotékach a pre budovanie imidžu. Zaujímavosťou je, že kým internetové banky bankári na rozvíjajúcich sa trhoch (vrátane Slovenska) považujú za najmenšiu konkurenciu (najviac sa boja telekomunikačných firiem), západní bankári majú najväčšie obavy práve z nich. Aj keď viaceré projekty boli neúspešné, vstup Metro Bank či Virgin Bank pocítili.

Na Slovensku sú internetové banky stále dosť mladé a klientom kamenných bánk z podielov zásadnejší kus neuhryzli. No nemožno povedať, že by si ich nevšimli. Dokázali vytvoriť cenový tlak zatiaľ najmä vo vkladoch. Lenže prínos klientom zatiaľ nepretavili aj do ziskov pre akcionárov. mBank, ktorá začala ako prvá internetová banka v krajine (okrem ING Bank, ktorej gro tvorí korporátny biznis), by sa mala prvý raz dostať podľa jej generálneho riaditeľa Romana Truhlářa do čiernych čísiel tento rok. Pre internetovú banku je podľa neho prienik na trh „plazivejší“ než cez kamennú sieť a nemožno ho merať podielom na trhu. mBank je transakčná banka, a tak zarába najmä na využívaní kariet u obchodníkov. Tvrdí, že i na tomto trhu sa potvrdzuje, že klienti po rokoch využívania internetovej banky ako druhej či ďalšej v poradí dokážu po rokoch aj virtuálnemu domu dať status hlavnej banky a posielať si tam výplatu.

No že by mobilné bankovníctvo ako ďalší stupeň v technologickej evolúcii prinieslo bankám moment, keď budú môcť významnejšie zabojovať o svoju pozíciu, tomu R. Truhlář neverí. „Stále je to internet, je jedno, na aký veľký displej pri tom zákazník pozerá,“ hovorí. Internetové banky podľa neho majú voči kamenným prevahu v jednoduchosti nielen v produktoch, ale aj cenníkoch. „Kamenné banky o nej síce veľa hovoria, no zostávajú stále zložité, a tak nečudo, že u nich klienti potrebujú poradenstvo,“ hovorí. Aj finančné služby sú podľa neho ako zelenina, ktorú si vie zákazník v obchode sám vybrať a odvážiť, nepotrebuje na to predavačku za pultom ako kedysi. Stačí na to pochopiteľný produkt. „Možno už dnes klienti zisťujú všetky podrobnosti o úvere v kamenných bankách, no nakoniec si ho vybavia cez web. Ak to tak bude, kamenné banky môžu dopadnúť ako výrobcovia čiernej techniky – budú showroomom, no obchod sa bude robiť v lacnejších e-shopoch,“ myslí si R. Truhlář.