Z tohto mraku však nezaprší. Nay sa vrhá na stratový reťazec Electro World (EW), z ktorého sa pokúša vycúvať britský majiteľ Dixons Retail. Tento príbeh má asi päť rokov. Prevzatie českých a slovenských predajní Electro Worldu nebolo pre Nay jednoduché, rokovania o podmienkach trvali takmer rok. Slovenský reťazec však vďaka nemu výrazne zosilnel a na druhý pokus sa usadil na českom trhu. A čo je pre jeho biznis dôležité, zlepšil si vyjednávaciu pozíciu pri nákupe tovaru od dodávateľov.

Na druhý pokus

Český trh prvý raz zlákal predajcu Nay v roku 2008. Spoľahol sa na vlastné sily, no zostal len pri dvoch kamenných predajniach v Olomouci a Třebíči. Plány slovenskej firmy nabúrali negatívne dosahy svetovej hospodárskej krízy a po dva a pol roku sa z Česka stiahla.

Druhý pokus o zahraničie vyšiel. Nay v Česku upratala straty aj „kostlivcov“

Nay Elektrodom Zdroj: Maňo Štrauch

Premiérový výlet k západným susedom podnikla firma v čase, keď v nej držala 48-percentný podiel poľská private equity Enterprise Investors (EI). Slovenskí zakladatelia a spolumajitelia Nay P. Zálešák a Ján Tomáš sa cítili na druhý pokus o prienik do Česka, no narážali na nevôľu investora. EI brzdili väčšiu expanziu, pretože mali na spadnutie exit z firmy a nechceli sa púšťať do dlhodobejších a rizikových projektov.

V roku 2013 napokon private equity odpredala svoj podiel naspäť dvojici zakladateľov Nay a spoločnosť zakrátko oprášila české plány. Tentoraz však zvolila inú stratégiu. Zacielila na sieť Electro World, ktorá bola na predaj. „Keď sme sa vyrovnali s Enterprise Investors, bola to príležitosť, ako vstúpiť na český trh rýchlejšie. Zúčastnili sme sa aj v tendroch na iné akvizície, ale nakoniec vyhral Electro World,“ hovorí P. Zálešák.

Kostlivci v skrini

Vtedajší britský 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa