V poslednom májovom týždni odštartovala výroba otvorenej verzie najvýkonnejšieho superšportového automobilu sveta. A keďže montáž jedného exemplára trvá asi mesiac, prví solventní zákazníci majú vytúžený klenot z obmedzenej 150-kusovej série už v garáži. Bugatti Veyron Grand Sport má na rozdiel od základného modelu odnímateľný strešný panel. Nie je to teda typický roadster, ale karosárska verzia, na ktorú sa skôr hodí typové označenie targa. Veľkorysejšiemu poňatiu bránia nároky na pevnosť karosérie, ktoré sú pri takto premotorovanom monštre doslova enormné. Aj dané riešenie si vyžiadalo viacero zásahov do konštrukcie. Priečne výstuže dostali stĺpiky B, dvere aj podlaha sú vystužené, rovnako aj tunel prevodovky. Vyššie zastúpenie majú dielce vyrobené z vysokopevnostnej ocele a z karbónových vlákien, aby aspoň čiastočne kompenzovali nežiaduci prírastok hmotnosti. S otvorenou strechou (strešný panel treba ponechať doma, lebo v kokpite preň niet miesto) Bugatti Veyron GS dosahuje maximálnych 360 km/h. A keď prekvapí nepohoda, príležitosť dostane plátenná strecha, ktorú si už toto Bugatti vezie so sebou. No tá je naozaj len núdzovým riešením. Posúďte sami. S ňou sa toto brutálne auto môže plaziť maximálne stotridsiatkou. Dalo by sa povedať, že je prakticky nepoužiteľné vzhľadom na potenciál, ktorým jeho motor, kompletne prevzatý zo základnej verzie, disponuje. Je to agregát 8,0 l W16 prepĺňaný štyrmi turbodúchadlami s maximálnym výkonom 736 kW (1 001 k) a s krútiacim momentom vrcholiacim na ťažko predstaviteľnej úrovni 1 250 Nm. Prenáša ho sedemstupňová dvojspojková prevodovka na všetky štyri kolesá. Aby sa mohol plne prejaviť, strešný dielec nesmie ostať v garáži. Potom Bugatti Veyron GS z pokoja na stovku akceleruje za 2,7 sekundy a dosahuje maximálnych 407 km/h. Cena 1 400 000 € bez DPH (42 176 400 Sk).©