Dáta sú firemné aktívum, podobne ako ľudia či kapitál. Navyše jedinečné aktívum, lebo žiadne dve firmy na svete ich nemajú identické. Kto sa rozhodne dáta využívať pri manažérskom rozhodovaní, musí si v nich urobiť poriadok a zaistiť, aby sa v budúcnosti do dátového skladu dostávali v konzistentnej a presnej podobe.

Jedna štúdia ukázala, že je desaťnásobne drahšie urobiť určitú prácu, keď sú vstupné dáta chybné (napríklad neaktuálne, nepresné či neúplné), ako keď sú perfektné. Význam dát ako jedinečného aktíva si už viaceré firmy v zahraničí uvedomujú natoľko, že zriadili špecializované pozície označované ako CDO (Chief Data Officer), čiže manažérov zodpovedných za firemné dáta a ich kvalitu. Podniky mávajú s dátami podľa Thomasa Redmana, autora knihy Data Driven, niekoľko typických problémov:

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa