Kvalitu poistky klient spozná až pri plnení, znie často opakované pravidlo. S trochou úprav platí prakticky pre všetky finančné produkty: klient zistí, čo si kúpil, až na ich konci. Čo je napríklad v prípade dôchodkového sporenia aj po desiatkach rokov. Všetky detaily sú síce v podmienkach produktov, no tie málokto číta. Ľudia dôverujú predajcom, že im poskytnú presné a úplné informácie. Hoci to neznamená, že pre klientov vyberú najlepšie riešenie.
Milan Repka z FinCentra upozorňuje na dlhoročnú prax pri ponuke investičných životných poistiek, kde sa prezentujú grafy s nadhodnoteným ročným zhodnotením. A to na desiatky rokov dopredu. Sprostredkovatelia často predkladali predpoklad vývoja úspor so zhodnoteniami osem a viac percent ročne počas 30 rokov. Rozumnejšie je počítať len s miernym zhodnotením a všetko, čo bude vyššie ako napríklad tri percentá, považovať skôr za bonus. Inak bude klient do penzie počítať s peniazmi, ktoré nemá šancu dostať.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?