Jozef bol spokojný bankový klient. Používal balíček, za ktorý veľa neplatil, roky splácal hypotéku s rozumnou úrokovou sadzbou a keď niečo potreboval, v banke sa na neho usmievala ochotná a dokonca aj pekná pracovníčka. Spokojný a verný bol až do chvíle, kým mu pri refixe hypotéky nedošla domov nová sadzba. Podstatne vyššia než tá, ktorú platil, a ďaleko od toho, čo počúval – aj od svojej banky – v reklame. Cítiac sa podvedený, navštívil pobočku, kde mu slečna na druhej strane stola najprv s úsmevom vysvetlila, že skutočne nejde o omyl a musí platiť viac. Nepríjemnou dračicou sa stala hneď, ako Jozef spomenul konkurenciu, ktorá mu ponúka lepšie podmienky. Už nebol len podvedený, cítil sa urazený. Aj keď býval roky spokojný, od stola vstal a sťahovanie produktov, ktoré v banke mal, už nechal na sprostredkovateľa.

Jozefove pocity a správanie môžu byť príkladom toho, čo o Slovákoch hovoria finančné prieskumy. Hoci najskôr predsa len nie veľmi častým. V ostatných týždňoch viacero z prieskumov označuje Slovákov za jedných z najspokojnejších bankových klientov. No s ich vernosťou a odhodlanosťou bankovú inštitúciu vymeniť je to zložitejšie. Tvrdé dáta o bankových prestupoch nie sú, opierať sa možno najskôr o prieskumy. Ani tie však neprinášajú jednoznačné výsledky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa