Rovnako ako iné odvetvia, aj dopravcovia majú ťažkosti konkurovať v zahraničí. Obmedzuje ich na európske pomery nadpriemerné zaťaženie napríklad poplatkami za mýto v súbehu s vysokou daňou z motorových vozidiel. A takisto ako niektoré iné mechanizmy, aj mýtny systém je neefektívny pre štát, šitý pre „našich ľudí“ a jeho nedostatky sa zametajú pod koberec.
Zodpovední ministri rovnako ako v minulosti najskôr označovali štrajk dopravcov a ich požiadavky za neopodstatnené. Opäť zazneli vyhrážky možnou hmotnou zodpovednosťou za vzniknuté hospodárske škody. Napokon sa však štrajkujúcim autodopravcom opäť podarilo presadiť aspoň časť svojich záujmov.
Rokovať alebo blokovať
Štrajk, ktorý druhý januárový týždeň spustila Únia autodopravcov Slovenska (UNAS), nebol reakciou na problém, ktorý by nastal zo dňa na deň. Zmes dôvodov, ktoré ohrozujú podnikanie v cestnej doprave na Slovensku, sa postupne blíži k bodu varu už roky.
Kto má dôvod na úsmev? Minister financií Ladislav Kamenický, podpredseda UNAS-u Stanislav Skala, premiér Peter Pellegrini a prezident ČESMADU-u Pavol Jančovič Zdroj: TASR
Záujmy podnikateľov v cestnej doprave zastrešuje niekoľko organizácií. Najväčšou je ČESMAD, ktorá má viac ako tisíc členov. Konkurenčný UNAS zastupuje
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?