To všetko však stále nemusí znamenať, že sa to netýka len tínedžerov. Prieskum analytickej spoločnosti Statista ukazuje, že najväčšou skupinou sú muži vo veku od 21 do 35 rokov, tvoria až 20 percent hráčov vo svete. Druhou najpočetnejšou skupinou sú ženy v rovnakom veku, ale aj muži vo veku 36 až 50 rokov. Tieto dve skupiny majú 15-percentné zastúpenie. Až na treťom mieste s 12, respektíve 10 percentami sú tínedžeri.
Na druhej strane je pravda, že tieto štatistiky sa dajú interpretovať rôzne. Väčšinou totiž ako hráča rátajú každého, kto sa aspoň občas zahrá na akejkoľvek platforme. Aby sme teda boli presnejší, BestTheNews odhaduje, že v budúcom roku bude mať herný priemysel hodnotu 90 miliárd amerických dolárov. Vlani tretina tržieb pochádzala z mobilného hrania, 27 percent tvorili herné konzoly a 26 percent počítačové hry.
Razer Huntsman Elite Zdroj: Razer
Tržby však netvoria len herné tituly alebo konzoly a počítače. Herný priemysel by veľmi ťažko fungoval bez periférnych zariadení, určených hlavne pre PC hráčov. Pre herných nadšencov a profesionálnych e-športovcov je ich výber zásadný. Podmienkou je používať klávesnice, myši či monitory, ktoré poskytnú čo najvyššiu rýchlosť, presnosť a plynulosť.
Takto hrajú profesionáli
Minimálne pokiaľ ide o klávesnice, myši a monitory, to profesionálni e-športovci riešia veľmi sparťansky. Tieto produkty určené pre nich sú takmer vždy dizajnovo jednoduché, ale poskytujú overenú spoľahlivosť a rýchlosť či presnosť. Stačí sa pozrieť do výbavy rôznych tímov z celého sveta.
Aby sme boli presnejší, v e-športe to funguje trochu inak.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?