Vyberavejší ako Kurt Schwiters bol japonský umelec Naoaki Yamamoto, ktorý začiatkom 90. rokov prišiel do Prahy, aby sa naučil techniku gotickej maľby na drevo. A objavil tam svoju vášeň pre pražské dvere. Keďže sa potreboval naučiť maľovať na drevo, hľadal vhodný materiál. Začal teda vyhodené dvere zbierať a nielenže sa v Prahe napokon zdržal dlhšie ako pôvodne plánovaný rok, pražské dvere ho celkom očarili. Desili ho panelákové štandardizované dvere a zamiloval sa do dverí v starej Prahe, ktorých ešte vtedy bolo možné nájsť celkom dosť. Počas svojho pobytu ich pozbieral, koľko vládal, niektoré si odniesol do svojho ateliéru a pomaľovával ich, na niektoré dokonca maľoval tajne, na miestach, kde ich našiel. Spôsob, akým im dával výtvarnú podobu, vychádzal z tradičného japonského výtvarného štýlu Nihonga. Základ tvoril drevený podklad, na ktorý nanášal rôzne prírodné materiály. Výsledky svojho projektu vystavil pod názvom Dvere sú pootvorené a pre pražskú verejnosť boli vtedy nečakanou konfrontáciou s invenčným spracovaním odpadu.