Informácia, že najfrekventovanejším slovom v komunikácii manažérov kdekoľvek na svete je už dobré dva roky „úspory“, asi prekvapí málokoho. Skôr prekvapí to, že hoci sa aj v minulosti veľa hovorilo o znižovaní nákladov, vlani sa dalo ešte toľko z nich rezať, keď na firmy naplno udrela kríza. Stále však platí, že máločo zaujme manažérov tak ako tip na „sek“ do nákladov. Zvlášť ak sa začne hovoriť o úsporách až v dvojcifernej výške pri položke, ktorá sa pri väčšej výrobnej firme bežne ráta v desiatkach miliónov eur. Pravda, efektívne riadiť energetické náklady neznamená len znižovať spotrebu – napríklad cez dočasne zatvorené kohútiky s plynom, odstavené stroje či zhasnuté svetlá. Tak ako iné manažérske projekty, aj riadenie energetiky firmy musí mať cieľ, plán aj rozpočet – a potom môže mať aj výnosnosť.

Dáta ako základ

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa