Naftový pohon bol ešte nedávno de facto jedinou alternatívou v segmente úžitkových a ľahkých úžitkových automobilov. V súčasnosti už aj tento typ vozidiel prechádza na elektrický pohon a po rozpačitých začiatkoch mnohé modely dokážu ponúknuť aj použiteľný dojazd, najmä v mestskej premávke. Ak hľadáte auto v segmente minivanov, s ktorým budete často jazdiť stovky a tisíce kilometrov po diaľniciach, v súčasnosti by som vám ešte stále odporúčal zvážiť práve tradičnú naftovú alternatívu. Napríklad Toyotu Proace Verso.

Testovanej verzii Long, ktorá maximalizuje vnútorný priestor určený až pre osem pasažierov, perfektne pasuje dvojlitrový turbodiesel s výkonom 130 kW (177 k). Dôležitý je tu najmä krútiaci moment vrcholiaci na 400 Nm, ktorý rodinnému vozidlu zaručuje dostatočnú silu pri rozbiehaní či predbiehaní, aj keď je plne zaťažené. Náklad s hmotnosťou jednej tony pre štvorvalec nepredstavuje zásadný problém. 

Efektívny pohon

V segmente ľahkých úžitkových automobilov však hrá v porovnaní s dynamikou dôležitejšiu úlohu skôr efektivita pohonu. Pri Proace Verso Long si môžete byť istí, že spotreba sa bude držať pod hranicou 10 l/100 km za každých okolností. Môj dlhodobý priemer sa ustálil na hodnote 8,2 l/100 km. Platí, že diaľničná jazda výrazne zvyšuje spotrebu paliva, práve vtedy sa poľahky prehupne aj cez 9 l/100 km. Pokojná jazda okresnými cestami vás však vyjde približne na 7 l nafty na 100 km, motor si spokojne a v tichosti pradie. K dobrému odhlučneniu vozidla prispieva aj akustické čelné sklo so schopnosťou pohlcovať hluk. Pri veľkosti kabíny padne vhod aj jeho atermická funkcia – absorbuje menej tepla než štandardné čelné sklo. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa